Cecilia Therman

RSS feed of this list

  1. Miten opettaa englantia ja kirjallisuutta yliopistotasolla?

    Therman, C. 2013 Yliopistodidaktiikka - esseitä yliopisto-opetuksesta tieteenaloittain . Lahtinen, A-M. & Lindblom-Ylänne, S. (eds.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 32-43 12 p.

    Research output: ProfessionalChapter

  2. Kirjaa, jaa ja erittele: Esitys lukijalähtöisen kirjallisuudenopetuksen menetelmäksi

    Therman, C. Feb 2011 In : Kirjallisuudentutkimuksen Aikakauslehti Avain. 2011, 1, p. 54-64 11 p.

    Research output: Scientific - peer-reviewArticle

  3. Method Therman: Or, How to Teach Literature Enjoyably and Effectively

    Therman, C. 2011 De stralende lezer: Wetenschappelijk onderzoek naar de invloed van het lezen. Hakemulder, F. (ed.). Stichting Lezen, p. 332-361 43 p. (Stichting Lezen Reeks; vol. 2011, no. 17)

    Research output: Scientific - peer-reviewChapter

  4. Readers' responses versus reader-response theories: an empirical study

    Therman, C. 2008 Saarbrucken: VDM Verlag Dr. Muller. 129 p.

    Research output: Scientific - peer-reviewBook

  5. Empiirisen kirjallisuudentutkimuksen näkökulmia tekijyyden tutkimukseen

    Therman, C. 2008 Tekijyyden ulottuvuuksia. [Jyväskylä]: Jyväskylän yliopisto, p. 57-73 17 p. (Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja; vol. 93)

    Research output: Scientific - peer-reviewChapter

  6. Remindings, understanding and involvement: a close reading of the content and context of remindings

    Therman, C. 2008 New beginnings in literary studies. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, p. 352-371 20 p.

    Research output: Scientific - peer-reviewChapter