Henri Pesonen

Henkilö

    Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet - Erityispedagogiikka, Inklusiivinen kasvatus, autismi, korkeakoulututkimus

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Ph.D. Henri Pesonen is a University Lecturer of Special Education at the University of Helsinki, Finland. Dr. Pesonen's research focuses on the factors associated with sense of belonging for students with  special education needs, and how to support belonging in various educational contexts and in the society. Particularly, Pesonen is interested in examininig belonging for individuals with Autism Spectrum Disorder.  His related interests include educational policy implementation. 

Currently, Dr. Pesonen is conducting research in an EU funded project about improving employbility of higher education graduates with autism in Europe. Pesonen is the project manager in Finland, as well as leading the qualitative data collection in the other participating countries. Dr. Pesonen's other research focuses on 1) Finnish and Chinese teacher trainees’ self-perceived competence to support sense of belonging in the classroom and 2) autism portrayals in the Finnish media.

Dr. Pesonen earned his Ph.D. in Special Education from the University of Helsinki,  M.Sc. in Childhood Education from Pace University (USA), and B.A. in Primary Education from the University of Sunderland (UK). Before completing his doctoral studies, Pesonen worked as a classroom and special education teacher in Finland, and language teacher and academic coach in the United States.

 

Sulje

Viimeisimmät julkaisut

  1. E-pub ahead of print

    Associations of self-perceived competence, well-being and sense of belonging among pre- and in-service teachers encountering children with diverse needs

    Nislin, M. & Pesonen, H., 21 lokakuuta 2018, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 17 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. Hyväksytty/In press

    Diagnoses or Solutions: Different Pathways for Supporting Students with Diverse Learning Needs

    Brown, K., Pesonen, H. V. & Itkonen, T., helmikuuta 2018, (Hyväksytty/In press) Solution Focused Special Education .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

  3. Katsaus suomalaiseen autismiuutisointiin

    Pesonen, H., Itkonen, T. & Nislin, M., helmikuuta 2018, julkaisussa : Autismi. 27, 1, s. 10 1 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Näytä kaikki (36) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. International Conference on Learning and Teaching (Tapahtuma)

    Henri Pesonen (Arvioitsija (reviewer))
    2019 → …

    Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

  2. IMAGE project kick off meeting

    Henri Pesonen (Osallistuja)
    18 lokakuuta 201819 lokakuuta 2018

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

  3. Intellectual output 1 & 2 research plan presentation

    Henri Pesonen (Puhuja)
    18 lokakuuta 2018

    Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Näytä kaikki (71) »

Koulutus

Ph.D., M.Sc., B.A. (Hons), Special education teacher

ID: 22010943