Henri Pesonen

Henkilö

    Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet - Erityispedagogiikka, Inklusiivinen kasvatus, autismi, korkeakoulututkimus

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Ph.D. Henri Pesonen is a researcher in special education at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki , Finland. Dr. Pesonen's research focuses on the factors associated with sense of belonging for students with special education needs in various educational contexts and in the society, as well as investigating the ways of enhancing sense of belonging. Particularly, Pesonen is interested in examining sense of belonging for individuals with Autism Spectrum Disorder. His related interests include educational policy implementation. 

Currently, Dr. Pesonen is conducting research in an EU funded project about enhancing sense of belonging and improving employbility of higher education graduates with autism in Europe. Pesonen is the project manager in Finland, as well as leading the qualitative data collection in the other participating countries. Dr. Pesonen's other research focuses on 1) Finnish and Chinese teacher trainees’ self-perceived competence to support sense of belonging in the classroom and 2) autism portrayals in the Finnish media.

Dr. Pesonen earned his Ph.D. in Special Education from the University of Helsinki,  M.Sc. in Childhood Education from Pace University (USA), and B.A. in Primary Education from the University of Sunderland (UK). Before completing his doctoral studies, Pesonen worked as a classroom and special education teacher in Finland, and language teacher and academic coach in the United States.

 

Sulje

Viimeisimmät julkaisut

  1. Hyväksytty/In press

    Diagnoses or Solutions: Different Pathways for Supporting Students with Diverse Learning Needs

    Brown, K., Pesonen, H. V. & Itkonen, T., toukokuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Solution Focused Special Education : Practical and inclusive strategies for all educators . Burnett, N. (toim.). Jessica Kingsley Publishers

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. Hyväksytty/In press

    Individual education plans for students with autism spectrum disorders in Finland

    Kärnä, E. & Pesonen, H. V., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. Hyväksytty/In press

    Teacher Training for children with autism spectrum disorders in Finland

    Rämä, I. M., Pirttimaa, R. A., Ojala, T. J., Pesonen, H. V. & Kontu, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (37) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. Sense of belonging for individuals with special educational needs

    Henri Pesonen (Puhuja)
    14 toukokuuta 2019

    Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

  2. Medical School Berlin

    Henri Pesonen (Vieraileva tutkija)
    3 toukokuuta 201918 toukokuuta 2019

    Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

  3. Osallisuus ja oman elämän suunnittelu vaativassa erityisessä tuessa

    Henri Pesonen (Puhuja)
    22 helmikuuta 2019

    Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Näytä kaikki (75) »

Koulutus

Ph.D., M.Sc., B.A. (Hons), Special education teacher

ID: 22010943