Risto Hotulainen

Henkilö

Lisätietoja affiliaatiostaDirector of the Centre for Educational Assessment (University of Helsinki, 01.02.2014 onwards)

Valikoidut julkaisut

  1. Schoolwork attitudes and difficulties predicting adolescents' smoking - a longitudinal study

    Minkkinen, J. L. K., Kinnunen, J. M., Lindfors, P., Hotulainen, R., Karvonen, S. & Rimpela, A., marraskuuta 2017, julkaisussa : European Journal of Public Health. 27, Supplement 3, 2 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiesitelmän abstraktiTutkimusvertaisarvioitu

  2. Tilanne yläkoulussa: Koulumenestykseen ja oppimiseen vaikuttavien yksilö-, luokka- ja koulutason tekijöiden tarkastelua

    Kupiainen, S., Ahtiainen, R., Hienonen, N., Kortesoja, L. & Hotulainen, R., 2018, Tytöt ja pojat koulussa: Miten selättää poikien heikko suoriutuminen peruskoulussa?. Pöysä, S. & Kupiainen, S. (toim.). Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, s. 77-136 60 Sivumäärä (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; nro 36/2018).

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

  3. Maahanmuuttajataustaisten nuorten psykososiaalinen oireilu Helsingin metropolialueella

    Minkkinen, J., Hotulainen, R. & Rimpelä, A., 2018, julkaisussa : Psykologia. 53, 2-3, s. 89-107 19 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  4. Low schoolwork engagement and schoolwork difficulties predict smoking in adolescence?

    Minkkinen, J. L., Kinnunen, J. M., Karvonen, S., Hotulainen, R. H., Lindfors, P. L. & Rimpelä, A. H., helmikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Public Health. 29, 1, s. 44-49 6 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  5. Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline

    Sointu, E., Savolainen, H., Lappalainen, K., Kuorelahti, M., Hotulainen, R., Närhi, V., Lambert, M. C. & Epstein, M. H., 2018, Jyväskylä: PS-kustannus. 92 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

  6. The effect of class composition on cross-curricular competences – Students with special educational needs in regular classes in lower secondary education

    Hienonen, N., Lintuvuori, M., Jahnukainen, M., Hotulainen, R. & Vainikainen, M-P., joulukuuta 2018, julkaisussa : Learning and Instruction. 58, s. 80-87 8 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  7. Is technology-enhanced feedback encouraging for all in Finnish basic education? A person-centered approach

    Oinas, S., Vainikainen, M-P. & Hotulainen, R., joulukuuta 2018, julkaisussa : Learning and Instruction. 58, s. 12-21 10 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  8. Technology-enhanced feedback for pupils and parents in Finnish basic education

    Oinas, S., Vainikainen, M-P. & Hotulainen, R., toukokuuta 2017, julkaisussa : Computers & Education. 108, s. 59-70 12 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  9. Osaaminen ja hyvinvointi yläkoulusta toiselle asteelle: Tutkimus metropolialueen nuorista

    Hotulainen, R., Rimpelä, A., Hautamäki, J., Karvonen, S., Kinnunen, J., Kupiainen, S., Lindfors, P., Minkkinen, J., Pere, L., Thuneberg, H., Vainikainen, M-P. & Wallenius, T., 21 lokakuuta 2016, Helsinki: Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos. 212 Sivumäärä (Tutkimuksia; nro 398)

    Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

  10. Enhancing students’ sense of belonging through school celebrations: A study in Finnish lower-secondary schools

    Niemi, P-M. & Hotulainen, R., 2016, julkaisussa : International Journal of Research Studies in Education. 5, 2, s. 43-58 16 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  11. Scientific Reasoning, School Achievement and Gender: A Multilevel Study of between and within School Effects in Finland

    Thuneberg, H., Hautamäki, J. & Hotulainen, R., 2015, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 59, 3, s. 337-356 20 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  12. Parents’ Views on the Success of Integration of Students with Special Education Needs

    Hotulainen, R. & Takala, M., 2014, julkaisussa : International Journal of Inclusive Education. 18, 2, s. 140-154 15 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  13. Ajattelun taidot ja oppiminen

    Halinen, I., Hotulainen, R., Kauppinen, E., Nilivaara, P., Raami, A. & Vainikainen, M-P., 29 syyskuuta 2016, Jyväskylä: PS-kustannus. 352 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

  14. Measured Attention in Prolonged Over-Learned Response Tasks and its Correlation to High Level Scientific Reasoning and School Achievement

    Hotulainen, R., Thuneberg, H., Hautamäki, J. & Vainikainen, M-P., 2014, julkaisussa : Psychological Test and Assessment Modeling. 56 , 3, s. 237-254 18 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  15. Changes and stability in daily cortisol values and their correlation to attention measured in a prolonged working task among Finnish six-year-old day-care children

    Hotulainen, R., Sajaniemi, N., Suhonen, E. & Thuneberg, H., 2014, julkaisussa : Journal of child and adolescent behavior. 2, 5, 8 Sivumäärä, 168.

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  16. Oppimistuloksia ennustavat tekijät Helsingin metropolialueen yläkouluissa

    Vainikainen, M-P., Hienonen, N., Lindfors, P., Rimpelä, A., Asikainen, M., Hotulainen, R. & Hautamäki, J., 2016, julkaisussa : Kasvatus. 47, 3, s. 214-229 16 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  17. Epistemological Beliefs and Scientific Reasoning in Finnish Academic Upper Secondary Education

    Hotulainen, R. & Telivuo, J., maaliskuuta 2015, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 9, 1, s. 92-106 15 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  18. Development of learning to learn skills in primary school

    Vainikainen, M-P., Wüstenberg, S., Kupiainen, S., Hotulainen, R. & Hautamäki, J., 2015, julkaisussa : International Journal of Lifelong Education. 34, 4, s. 376-392 17 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  19. General and specific thinking skills and schooling: Preparing the mind to new learning

    Vainikainen, M-P., Hautamaki, J., Hotulainen, R. & Kupiainen, S., 2015, julkaisussa : Thinking Skills and Creativity. 18, s. 53-64 12 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (87) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. ABC of Assessment Literacy | Arviointiosaamisen ABC

    Marja Tamm (Puhuja: esitelmän pitäjä), Risto Heikki Eemeli Hotulainen (Puhuja: esitelmän pitäjä), Lotta Helinä Avelin (Puhuja: esitelmän pitäjä)
    27 maaliskuuta 201911 huhtikuuta 2019

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

  2. ABC of Assessment Literacy | Arviointiosaamisen ABC

    Marja Tamm (Puhuja: esitelmän pitäjä), Risto Heikki Eemeli Hotulainen (Puhuja: esitelmän pitäjä), Pekka Peura (Puhuja: esitelmän pitäjä), Lotta Helinä Avelin (Puhuja: esitelmän pitäjä)
    14 maaliskuuta 20193 huhtikuuta 2019

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

  3. Arviointiosaaminen kuntoon NYT! | Let's Develop Assessment Literacy NOW!

    Marja Tamm (Järjestäjätoimikunnan puheenjohtaja), Risto Heikki Eemeli Hotulainen (Puhuja: esitelmän pitäjä), Anna-Maria Inkeri Ruokonen (Puhuja: esitelmän pitäjä), Lotta Helinä Avelin (Järjestäjätoimikunnan jäsen), Marja-Liisa Kieksi (Järjestäjätoimikunnan jäsen)
    30 tammikuuta 20191 helmikuuta 2019

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Näytä kaikki (53) »

ID: 36662