Elina E. Ketonen

Henkilö

    Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet - Kasvatuspsykologia, Akateemiset tunteet, Motivaatio, Hyvinvointi, Yliopistopedagogiikka, Tilastolliset menetelmät, Henkilösuuntautunut lähestymistapa, Yksilönsisäinen lähestymistapa, Monitasomallinnus, Pitkittäistutkimus
  • 515 Psykologia - Kasvatuspsykologia

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Elina E. Ketonen is post-doctoral researcher in educational psychology at University of Helsinki, specializing in advanced statistical methods. She has used both cross-sectional, longitudinal and experience sampling datasets in her research and several statistical methods, such as variable- and person-oriented approaches, multilevel modelling and most recently, intraindividual analyses. On 2015 she visited University of Oxford to specialize in analyzing nested datasets with random slopes models (i.e., idiographic approach used in personality research). Elina is interested in investigating the relationships between academic emotions, student motivation, learning, and well-being. More specifically, she is interested in exploring what makes people invest their time in studying and what factors predict learning and achievement. Her present work also examines how students’ general learning orientations and the characteristics of the academic context are related to different situational factors (e.g., academic emotions). She is also interested in how to develop learning environments that foster positive emotions, engagement, and active learning, where enjoyment of learning is enhanced and potential negative emotions are utilized in a productive way.

Sulje

Valikoidut julkaisut

  1. Joint trajectories of task value in multiple subject domains: From both variable- and pattern-centered perspectives

    Guo, J., Wang, M-T., Ketonen, E. E. H., Eccles, J. S. & Salmela-Aro, J. K., 9 lokakuuta 2018, julkaisussa : Contemporary Educational Psychology. 55, s. 139-154

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. E-pub ahead of print

    Doctoral students’ epistemic beliefs about writing, experienced well-being, and perceptions of their academic environment

    Lonka, K. M., Ketonen, E. E. H., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K. M., 2018, julkaisussa : Higher Education.

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. The role of daily autonomous and controlled educational goals in students' academic emotion states: An experience sampling method approach

    Ketonen, E. E., Dietrich, J., Moeller, J., Salmela-Aro, K. & Lonka, K., helmikuuta 2018, julkaisussa : Learning and Instruction. 53, s. 10-20 11 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  4. The role of motivation and academic emotions in university studies: The short- and long-term effects on situational experiences and academic achievement

    Ketonen, E., 8 joulukuuta 2017, Helsinki: University of Helsinki. 109 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

  5. Am I in the right place? Academic engagement and study success during the first years at university

    Ketonen, E. E., Haarala-Muhonen, A., Hirsto, L., Hänninen, J. J., Wähälä, K. & Lonka, K., lokakuuta 2016, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 51, s. 141-148 8 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  6. How are situational academic emotions related to teacher students' general learning profiles?

    Ketonen, E. & Lonka, K., 2013, Interaction in Educational Domains. Tirri, K. & Kuusisto, E. (toim.). Rotterdam: Sense Publishers, s. 103-114 12 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  7. Do situational academic emotions predict academic outcomes in a lecture course?

    Ketonen, E. & Lonka, K., 2012, julkaisussa : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 69, s. 1901-1910 10 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  8. How to make a lecture course an engaging learning experience?

    Lonka, K. & Ketonen, E., 11 toukokuuta 2012, julkaisussa : Studies for the learning society. 2, 2-3, s. 63-74 12 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (15) »

Valikoidut aktiviteetit

  1. University of Cambridge

    Ketonen, E. E. (Vieraileva tutkija)
    23 huhtikuuta 20184 toukokuuta 2018

    Aktiviteetti: Vierailu toiseen organisaatioonAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

  2. University of Oxford

    Ketonen, E. E. (Vieraileva tutkija)
    14 syyskuuta 201518 syyskuuta 2015

    Aktiviteetti: Vierailu toiseen organisaatioonAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

  3. Junior Assistant Coordinator 2013-2015, European Association for Research on Learning and Instruction, Special Interest Group 8: Motivation and Emotion (Ulkoinen yksikkö)

    Ketonen, E. E. (Jäsen)
    20132015

    Aktiviteetti: JäsenyysJäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa

Näytä kaikki (27) »

Valikoidut palkinnot

  1. Pro gradu tutkielmapalkinto

    Elina E. Ketonen (Vastaanottaja), 7 kesäkuuta 2012

    Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Näytä kaikki (1) »

ID: 7596185