Henri Pesonen

Henkilö

    Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet - Erityispedagogiikka, Inklusiivinen kasvatus, autismi, korkeakoulututkimus

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Ph.D. Henri Pesonen is a University Lecturer of Special Education at the University of Helsinki, Finland. Dr. Pesonen's research focuses on the factors associated with sense of belonging for students with  special education needs, and how to support belonging in various educational contexts and in the society. Particularly, Pesonen is interested in examininig belonging for individuals with Autism Spectrum Disorder.  His related interests include educational policy implementation. 

Currently, Dr. Pesonen is conducting research in an EU funded project about improving employbility of higher education graduates with autism in Europe. Pesonen is the project manager in Finland, as well as leading the qualitative data collection in the other participating countries. Dr. Pesonen's other research focuses on 1) Finnish and Chinese teacher trainees’ self-perceived competence to support sense of belonging in the classroom and 2) autism portrayals in the Finnish media.

Dr. Pesonen earned his Ph.D. in Special Education from the University of Helsinki,  M.Sc. in Childhood Education from Pace University (USA), and B.A. in Primary Education from the University of Sunderland (UK). Before completing his doctoral studies, Pesonen worked as a classroom and special education teacher in Finland, and language teacher and academic coach in the United States.

 

Sulje

Viimeisimmät julkaisut

  1. Hyväksytty/In press

    Individual education plans for students with autism spectrum disorders in Finland

    Kärnä, E. & Pesonen, H. V., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. Hyväksytty/In press

    Teacher Training for children with autism spectrum disorders in Finland

    Rämä, I. M., Pirttimaa, R. A., Ojala, T. J., Pesonen, H. V. & Kontu, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. Hyväksytty/In press

    The transition to further education after basic education for adolescents with ASD in Finland

    Pesonen, H. V., Pirttimaa, R. A., Rämä, I. M. & Kontu, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (36) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. Osallisuus ja oman elämän suunnittelu vaativassa erityisessä tuessa

    Henri Pesonen (Puhuja)
    22 helmikuuta 2019

    Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

  2. International Conference on Learning and Teaching (Tapahtuma)

    Henri Pesonen (Arvioitsija (reviewer))
    15 helmikuuta 201912 maaliskuuta 2019

    Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

  3. IMAGE project kick off meeting

    Henri Pesonen (Osallistuja)
    18 lokakuuta 201819 lokakuuta 2018

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Näytä kaikki (72) »

Koulutus

Ph.D., M.Sc., B.A. (Hons), Special education teacher

ID: 22010943