Jaana Herranen

Henkilö

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

01/2015

Tohtorikoulutettava, Helsingin yliopisto, Kemian laitos, Kemian opettajankoulutusyksikkö,

Hyvä kysymys!-kehittämishankkeen koordinaattori sekä LUMA SUOMI-kehittämishankkeen "Tutkimuksellisuus ja argumentointi" aliohjelman koordinaattori, kurssiassistentti kursseilla tutkimuksellisuus kemian opetuksessa I ja II sekä actshen-hankkeeseen liittyvällä kestävä kehitys opetuksessa-kurssilla

08/2014

Tohtorikoulutettava, Helsingin yliopisto, Kemian laitos, Kemian opettajankoulutusyksikkö,  kurssiassistentti kursseilla tutkimuksellisuus kemian opetuksessa II

01/2013-05/2013

Tohtorikoulutettava, Helsingin yliopisto, Kemian laitos, Kemian opettajankoulutusyksikkö, Kemianluokka Gadolinin varakoordinaattori, kurssiassistentti kursseilla kokeellisuus kemian opetuksessa II ja kemia elinympäristössä, luokanopettajien täydennyskoulutus, kysy kemiasta -palsta

08/2012-12/2012

Harjoittelija, Helsingin yliopisto, Kemian laitos, Kemian opettajankoulutusyksikkö, tutkimuksessa avustaminen, luokanopettajien täydennyskoulutus, kurssiassistentti kurssilla kokeellisuus kemian opetuksessa I

6/2010

Leiriohjaaja, lasten ja nuorten kemian tiedeleirien suunnittelu ja toteutus, Helsingin yliopisto, Kemian laitos, Kemian opettajankoulutusyksikkö

2008-2012

Luokan- ja aineenopettajien sijaisuudet, Helsingin kaupunki, Vantaan kaupunki, Helsingin yliopisto

Koulutustiedot

2012-
Kemian jatko-opinnot, Helsingin yliopisto
2012
FM, Kemia (Kemian opettajan suuntautumisvaihtoehto), Helsingin yliopisto
- Pro gradu -tutkielma: Kemian opetuksen nykytila perusopetuksen 5. ja 6. luokalla luokanopettajien näkökulmasta
- sivuaine biologia ja kasvatustiede
2011
Terveystiedon approbatur, Jyväskylän avoin yliopisto
2010
FK, Kemia, University of Helsinki
- Kandidaatin tutkielma: Makeutusaineet ja niiden vaikutukset ihmiselimistöön
- sivuaine fysiikka
2005
Ylioppilastutkinto, Ressun lukio

Sulje

Viimeisimmät julkaisut

  1. Inquiry-based and learner-centered chemistry education

    Herranen, J. K. 20 joulukuuta 2016 Promoting innovative and collaborative chemistry education through evidence-based chemistry teacher education. LUMA Centre Finland, 5 Sivumäärä (International Journal on Math, Science and Technology Education; painos 1, nro 3)

    Julkaisu: Julkaisu kirjassa/kokoomateoksessaA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)

  2. Tutkimuksellinen ja oppijakeskeinen kemian opetus

    Herranen, J. K. syyskuuta 2016 julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 1, 2, 7 Sivumäärä

    Julkaisu: ArtikkelijulkaisuD1 Artikkeli ammattilehdessä

  3. Tutkimuksellinen opiskelu kemian aineenopettajakoulutuksessa

    Herranen, J. K., Tuomisto, M. & Aksela, M. K. lokakuuta 2015 julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 3, 6, s. 856-866 10 Sivumäärä

    Julkaisu: ArtikkelijulkaisuA2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikauslehdessä

Näytä kaikki (11) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. Valtakunnalliset LUMA-päivät 2016 

    Herranen, J. (Puhuja: esitelmän pitäjä)
    2016 → …

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistuminen tai tapahtuman järjestäminenKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

  2. Valtakunnalliset LUMA-päivät 2016 

    Herranen, J. (Puhuja: esitelmän pitäjä)
    2016 → …

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistuminen tai tapahtuman järjestäminenKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

  3. European Conference on Research In Chemical Education

    Herranen, J. (Osallistuja)
    8 syyskuuta 2016

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistuminen tai tapahtuman järjestäminenPublic Talks

Näytä kaikki (8) »

Viimeisimmät projektit

  1. Hyvä Kysymys! -kehittämishanke

    Herranen, J.

    01/01/2015 → …

    Projekti: Tutkimusprojekti

Näytä kaikki (3) »

ID: 25872426