Jukka Rantala

Henkilö

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Rantala on tutkinut suomalaisen opettajuuden rakentumista, erityisesti opettajien poliittista asennoitumista. Historian käytön ja opetuksen alueella hänen kiinnostuksensa on kohdistunut historiallisen ajattelun opettamiseen ja historian tekstitaitoihin sekä lasten historiatietoisuuteen.

Sulje

Curriculum Vitae

Viimeisimmät julkaisut

  1. Suomalaisnuorten näkemykset turvapaikanhakijakeskustelussa esitettyihin historiallisiin rinnastuksiin

    Rantala, J. & Veijola, A. 20 huhtikuuta 2018 julkaisussa : Yhteiskuntapolitiikka. 83, 2, s. 147-158 12 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. E-pub ahead of print

    Assessing historical literacy among 12-year-old Finns

    Rantala, J. & Khawaja, A. 11 huhtikuuta 2018 julkaisussa : The Curriculum journal.

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. Assessing Finnish and Californian high school students’ historical literacy through a document-based task

    Veijola, A. & Rantala, J. T. 20 maaliskuuta 2018 julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 8, 1, 21 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (224) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. Luento sisällissodan vaikutuksista kouluun

    Rantala, J. (Puhuja)
    3 toukokuuta 2018

    Aktiviteetti: Puhe tai esitysSuullinen esitys

  2. Paneelikeskusteluun osallistuminen

    Rantala, J. (Puhuja)
    23 huhtikuuta 2018

    Aktiviteetti: Puhe tai esitysSuullinen esitys

Näytä kaikki (213) »

Uusimmat palkinnot

  1. Magister Bonus – Hyvä opettaja

    Jukka Rantala (Vastaanottaja), 2004

    Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Näytä kaikki (1) »

ID: 43363