Päivi Kousa

Henkilö

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

 2014- Tohtorikoulutettava, Helsingin yliopisto, kemian laitos, kemian opettajankoulutusyksikkö

  • FM (kemian ja biologian opettaja), Helsingin yliopisto, kemian laitos, kemian opettajankoulutusyksikkö (2014)

Pro gradu -tutkielma: Kosmetiikan kemia kontekstuaalisen oppimisen apuvälineenä

  • Estenomi, Laurea AMK (2005)

Opinnäytetyö: Ihon TEWL- ja kosteuspitoisuusmittaukset tuotekehityksen apuna

  • Farmaseutti, Helsingin yliopisto, Farmasian laitos (1997)

Opinnäytetyö: Hepatiitti B-virus: infektio ja rokotus

 

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Tehtävät:

  • HOPS -ohjaaja (kemia pääaineena- ja erillisopiskelijat) vuosina 2015-2018
  • Kurssiassistentti (kurssin suunnittelu ja toteutus)

Kurssit kemian opettajaopiskelijoille

  • Kemia tieteenä, syksy 2018
  • Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa, kevät 2018
  • Kemia tieteenä, syksy 2017
  • 50095 Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa, kevät 2017
  • 55126 Erilaiset oppijat kemian opetuksessa, kevät 2017
  • 55018 Kemia tieteenä, syksy 2016
  • 55126 Erilaiset oppijat kemian opetuksessa, kevät 2016 (uusi kurssi)
  • 50095 Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa, kevät 2016
  • 55111 Tutkimuksellinen kemian opetus I, syksy 2015 (toinen opettaja)
  • 50095 Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa, kevät 2015
  • 55037 Kemian opetuksen keskeiset alueet II, kevät 2015 (toinen opettaja)
  • 55018 Kemia tieteenä, syksy 2014
  • 55095 Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa, kevät 2014
  • 55004 Kemia elinympäristössä, kevät 2014

Täydennyskoulutus ja työpajat opettajille ja opettajaopiskelijoille:

  • Koulu-yritysyhteistyö (MOOC: LUMA-aineiden opetusta lähiyrityksissä)
  • Kemian opetus kosmetiikan kontekstissa
Sulje

Viimeisimmät julkaisut

  1. E-pub ahead of print

    Learning to Teach at Heterogeneous and Diverse Chemistry Classes - Methods for University Chemistry Teacher Training Courses

    Tolsdorf, Y., Kousa, P. M., Markic, S. & Aksela, M. K., 12 heinäkuuta 2018, julkaisussa : Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 14, 10, 14 Sivumäärä, em1593

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  2. Low-achieving students´attitudes towards learning chemistry and its teaching methods

    Kousa, P. M., Kavonius, R. & Aksela, M. K., 6 tammikuuta 2018, julkaisussa : Chemistry education research and practice. 10.1039/C7RP00226B

    Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. Differentiation in chemistry education

    Kousa, P., 20 joulukuuta 2016, Promoting innovative and collaborative chemistry education through evidence-based chemistry teacher education. LUMA Centre Finland, s. 1-4 (International Journal on Math, Science and Technology Education; painos 1, nro 3)

    Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Näytä kaikki (9) »

Viimeisimmät aktiviteetit

  1. LINKS Learning From Innovation and Networking in STEM

    Kousa, P. (Osallistuja)
    20182019

    Aktiviteetti: MuuTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö

  2. ESERA 2017

    Kousa, P. (Puhuja)
    21 elokuuta 2017

    Aktiviteetti: Puhe tai esitysSuullinen esitys

  3. National STEM Learning Centre York

    Kousa, P. (Osallistuja)
    4 kesäkuuta 20178 kesäkuuta 2017

    Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistuminen tai tapahtuman järjestäminenKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Näytä kaikki (12) »

Viimeisimmät projektit

  1. Relevance of the university-industry-school collaboration for prospective teachers

    Aksela, M., Ferck Savec, V. & Kousa, P.

    01/09/201631/08/2018

    Projekti: Tutkimusprojekti

  2. Science and Mathematics in Society

    Aksela, M. & Kousa, P.

    01/01/2015 → …

    Projekti: Tutkimusprojekti

Näytä kaikki (4) »

ID: 33994831