Fritjof Sahlström

Person

Senaste publikationer

  1. !!E-pub ahead of print

    Becoming tolerable: Subject constitution of Roma mediators in Finnish schools

    Helakorpi, J. E., Lappalainen, S. H. & Sahlström, J. F., 2019, I : Intercultural Education.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  2. Arts-Based Visual Research

    Holm, G., Sahlström, F. & Zilliacus, H., 2018, Handbook of arts-based research. Leavy, P. (red.). New York: Guilford Press, s. 311-335 25 s.

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

  3. Justice through participation: student engagement in Nordic classrooms

    Klette, K., Sahlström, F., Blikstad-Balas, M., Luoto, J., Tanner, M., Tengberg, M., Roe, A. & Slotte, A., 2018, I : Education Inquiry. 9, 1, s. 57-77 21 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Visa alla (77) »

Senaste aktiviteter

  1. Kan tio projekt göra skillnad?

    Fritjof Sahlström (Talare: Presentation), Riitta Juvonen (Talare: Presentation)
    17 maj 2017

    Aktivitet: Typer för deltagande i eller organisering av evenemangPublic Talks

  2. Nordic studies in education (Tidskrift)

    Fritjof Sahlström (Chefredaktör)
    1 jan 201331 dec 2014

    Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för vetenskaplig tidskrift

  3. Nordic Studies in Education (Tidskrift)

    Fritjof Sahlström (Chefredaktör)
    jan 2013 → …

    Aktivitet: Typer för peer review av output och redaktionsarbeteRedaktör för vetenskaplig tidskrift

Visa alla (41) »

Senaste pris

  1. Swedish Affairs' Achievement Award

    Gunilla Holm (!!Recipient) & Fritjof Sahlström (!!Recipient), 2016

    Pris: Pris och hedersbetygelser

Visa alla (1) »

Senaste projekt

  1. Multimodal literacy practices in L1 – a Nordic perspective

    Slotte, A., Elf, N. F., Olin-Scheller , C., Gilje, Ø., Sahlström, F., Kaihovirta, H. & Kauppinen, M.

    Projekt: Forskningsprojekt

  2. The Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory

    Clarke, D., Artigue, M., Knipping, C., Shimizu, Y., Cao, Y., Novotna, J., Hannula, M. & Sahlström, F.

    01/01/201431/12/2016

    Projekt: Forskningsprojekt_Forskning

Visa alla (12) »

ID: 38448